Konská show

14.09.2010 23:23

Začiatkom septembra sa mi podarilo zúčastniť sa vo Veľkom Folkmári na veľmi zaujímavom podujatí. Skupina nadšencov okolo pána Viliama Gregu tu pripravila už 11. ročník furmanskej súťaže pod názvom Konská show. Krásne počasie a úžasná kulisa Volovských vrchov vytvorili ideálne predpoklady pre ďaľší z čarokrásnych dní môjho života. A keď sa k tomu pripojili aj nádherné konské záprahy; predvádzajúce pod vedením šikovných furmanov svoje umenie z oblasti práce s drevom, odvahy, sily a poslušnosti; odnášal som si domov nielen nezabudnuteľné dojmy z bezprostrednej blízkosti krásnych a mohutných koní, ale aj spústu nasnímaného videomateriálu.

Napriek tomu že som sa podobných akcií zúčastnil v minulosti už viackrát, toto bolo určite najkrajšie podujatie z tejto kategórie aké som videl. Súťaže mali spád, nechýbala dramatičnosť. Krásna prírodná scenéria nebola rušená ohlušujúcim revom zvukových aparatúr, ale diváci si mohli vychutnať orginálnu zvukovú kulisu zmesi furmanských pokrikov, dupotu cválajúcich koní, vyzváňania zvoncov, rinčania reťazí a konského erdžania na doslova ideálne postavenom kolbisku. Všetko tu bolo priam "na dosah ruky". Dokonca nechýbala ani atraktívna vodná priekopa. A tú by som na kopci naozaj nečakal. Skrátka: organizátori sa vytiahli.

 

(c) 2008 Paveliatko

Vytvorte si web zdarma!Webnode