Fašiangy v Kanianke

18.02.2013 20:36

Tento rok som zmenil lokalitu na Fašiangovú oslavu. Náhoda ma zaviedla do malej dedinky na Hornej Nitre - Kanianky. Teda aby som pravdu povedal, Kanianka sa už ani na dedinku nepodobá. Je to klasické mestské sídlisko. Akurát v zasneženom šate až podozrivo krásne. Ale do kolien som padol hneď pri vstupe do domu kultúry. Nádherná výzdoba zo živých drevín mi jednoducho vzala dych.

Druhým prekvapením bola krásna sála. Architekt sa tu skutočne vyhral. Presklená stena, pôsobivé stropné osvetlenie, nezvyčajný tvar ineriéru.....

No najväčšie prekvapenie ma ešte len čakalo. Dva spojené folklórne súbory s vynikajúcim, kultivovaným programom. Krásne kroje, výborná ľudová muzika, vtipné rozprávanie, humorné veštenie a nakoniec bujaré pochovanie basy. Jednoducho, fašiangový lopatkovec ako z partesu. 

Krátko po polnoci som odchádzal s dobrým pocitom, že tento náš národ slovenský sa vie ešte dobre zabaviť.